[WINNT] crashe na xp jak zdebugowac?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] crashe na xp jak zdebugowac?
From: john Stone <profesor.fir@gmail.com>
Date: Fri, 12 Jun 2020 05:37:27 -0700 (PDT)
od jakiegos czasu mam krasze na komputerze z xp

kiedys wiel elat temu mialem krasze ktroe chyab zaczely sie czasem dziac jak
zainstalowalem LOLa (legue Of Legends) - mozliwe ze w zwiazku z updatem
sterownika grafiki do nvidii (i robily sie chyab tylko podczas gry w lola lub
po przywruceniu stanu kompa z hibernacji)

pozniej bycl chyab raczej spokoj ale jakis czas temu znowu zaczely wystepowac
cho nei jestem pewien czy cos instalowalem (niezbyt kojarze)

teraz bywa ze kilka dni krasza nie ma ale zdarza sie ze wyskoczy nagle po 3
godzina ch pracy systemu, a zdarza sie ze wystapi po 10 minutach, zdarzaly sie
tez frustrujace serie ze z 6-7 razy pojawialy sie prawie od razu po restarcie

(krasz nazywam nagly blekity ekran wypelniajacy sie z gury na dol piszacym sie
tekstem i restart)

bad jaki tam leci to cos w stylu "zla strona pamieci" i nazwa systemowej dllki
(chyab winn2k)

jak to jakos lepiej zdebugowac?

grzebalem jakis czas temu z ramem w tym sensie ze kiedys mialem powazny blad po
tym jak musialem sam recznie wymienic baterie do biosu ktora padla, komp byl w
srodku mocno zakurzony i nei wiem czy od lekkiego wstrzasu skrzynka czy od ot
tego kurzu wogole nie chial wystartowac (pikanie, bledy graficzne na ekranie
(kewadraciki))..musialem wyjac jedna karte ram i przelozyc w drugi slot
(zmineilo sie z dual channel na single channel ale kimp ruszyl..spowolnienie w
benchmarkach tez nie wykrylem)

help!