[WINNT] Notatnik a rzeczywiste zawijanie wierszy po X liniach

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Notatnik a rzeczywiste zawijanie wierszy po X liniach
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Fri, 5 Jun 2020 16:04:03 +0200
Czym zawijać linie jak jakieś "opowiadanie" tekstowe jest jednym ciągiem pisane? Często gdy jakiś opis np. ze strony www się kopiuje i wkleja do notatnika, to otrzymujemy całą treść w jednej długiej linii (nie chodzi o to, że sobie włączę w notatniku funkcję automatyczne zawijanie wierszy).
Jest jakiś prosty darmowy automat, który nam z takiego długiego tekstu zrobi
tekst gdzie ładnie wstawi znak końca linii i zrobi nam to "opowiadanie" w n-liniach?
Czy znak końca linii jest równoważny ze wstawionym ENTER czy raczej ENTER
na końcu linii to zwykła prowizorka i tak się nie powinno robić?
Czyli tam gdzie chcemy złamać linię stukamy ENTER, czy raczej należy to robić w jakiś bardziej elegancki sposób?

Chyba, że sam zwykły notatnik potrafi to zrobić, ale się tam nic takiego nie dopatrzyłem.
Notepad2 lub notepad++  umie trwale "połamać" linie?
Tak połamać, że bez względu potem czym taki TXT otworzymy to zawsze tamtejszy tekst będzie dokładnie tak samo połamany w wyznaczonym miejscu. Robiłem nieśmiałą próbę w dokumencie DOC i liczyłem naiwnie, że wklejenie takiego gołego tekstu z notatnika do DOC-a i zapisanie go, a potem otworzenie i skopiowanie z tak zapisane DOC-a tego tekstu ponownie do pliku TXT ładnie już linie połamie. Ale się przeliczyłem :)