Re: [WINNT] licencja win10 na sprzęt odnawiany - refurbished

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] licencja win10 na sprzęt odnawiany - refurbished
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Tue, 12 May 2020 19:30:00 +0100
in <news:59zuG.465092$mk2.304775@usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

> Czyli zaszyty gdzieś w biosie na tym urządzeniu (?) i każda
> instalka go sobie domyślnie "pożycza" na taką startową instalkę? A
> dopiero aktywacją go nadpisujemy nowym kluczem, który od teraz
> będzie pamiętany przez sprzęt? Nie wgłębiałem się w to, bo
> niektórzy piszą, że współczesne sprzęta klucz trzymają gdzieś tam
> w biosie, czyli jak rozumiem raz zapisany aktywawany jest
> pamiętany i kolejne odświeżające instalki go nie wymagają już jego
> klepania.

Mój pc Dell rocznik 2012 kupiony jako refurbished wyszedł z fabryki wg
strony Della z English Windows 7 SP1 Professional (64 BIT) i jak dobrze
pamiętam wywaliłem od razu ten cudzy win7 i zaistalowałem win81.

Sprawdzałem teraz ACPI table i nie ma tam linijki MSDM table więc
rozumiem że naklejka z serialem była kiedyś (i się zmyła) bo kompy
nowsze z win81 wychodziły już z serialem zapisanym w BIOS.

https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
https://www.nirsoft.net/utils/firmware_tables_view.html

oraz

cmd -> wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey
nic nie znajduje

Rozumiem, że to jest upgrade systemu win7 do win81 na starym kluczu z
win7 z naklejki. Czy normalna prawilna instalka win81 pyta o klucz i
umozliwia instalacje? Czy nie pyta, leci, tylko potem domaga się
aktywacji i wtedy podaje sie klucz albo się blokuje?

--
Piter