[WINNT] OE i współczesna poczta SSL, czy to już koniec OE?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] OE i współczesna poczta SSL, czy to już koniec OE?
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Wed, 22 Apr 2020 15:36:01 +0200
Już 4 lata mądra głowa grupowa rzekła:

"Chodzi o obsługę TLS w wersji 1.1 lub 1.2. MS nie zaktualizował Windows XP
ani Visty tak, by biblioteki systemowe obsługiwały te wersje szyfrowania
połączeń (są tylko SSL 3.0 i TLS 1.0)"

https://groups.google.com/d/msg/pl.comp.os.ms-windows.winnt/657x76GU7mc/kGxrPTYnDAAJ

Z tego co kojarzę jeszcze te SSL w OE w XP działały coś koło 2015 roku
Czyli jak rozumiem była to stara wersja 1.x, a potem serwery przeskoczyły na 3.0 i XP się położył, bo nikt nie wydał pod tym kątem już aktualizacji do nowszych standardów szyfrowania? Czyli co OE już tu nie pogada? (Czytałem tam o tunelach, ale cienki w tym jestem). Pozostają inne nowsze, cięższe programy? Bez szyfrowania historyczną metodą łączenia z serwerem mailowym na tradycyjnych portach, np dla WP SMPT 587, POP3 110 - OE działa bez problemu.
A próba pogadania na SSL 995, SSL 465 kończy się już dziś błędem.

Czy program https://www.stunnel.org/downloads.html by tu coś wniósł do tematu? Czyli OE gadałby po standardowych portach nieszyfrowanych z programem, a stunnel by już to wypluwał i odbierał w obowiązujących standardach?