Re: [WINNT] win 8.1 wybor systemow

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] win 8.1 wybor systemow
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Thu, 16 Apr 2020 19:28:37 +0100
Krystek pisze tak:

> OK. Inaczej: skoro miałeś Win XP na dysku to na tym dysku
> doinstalowałeś sobie Win 10. Czy uruchamiałeś Windows 10
> naprzemiennie z Windows XP, czy też po instalacji 10-tki wywaliłeś
> XP-ka?

Tak ze trzy lata temu (mogę nie pamietać i pisać nieprawdę ;)
zainstalowałem najpierw pewnie Win XP na D a potem na C win 8.1 32 bit
Nie zapomnialem na szczęscie o utworzeniu o tej małej partycji 100MB
Było 100MB, C 50GB, D 50Gb i reszta E 140GB

> Chodzi o to, czy od razu uruchamiał się Win 10 po instalacji, czy
> miałeś możliwość wyboru systemu. Jeśli XP był pierwszy na dysku, a
> Win 10 podczas instalacji wykrył jego obecność to mógł się dopisać
> do bootloadera Win XP i z jego poziomu mogłeś przy starcie
> komputera wybierać systemy (o ile jest ustawiony czas pokazywania
> się ekranu wyboru systemów i ustawiony system domyślny, co co Win
> 10 nie podejrzewam, bo pewnie ustawił siebie jako domyślny, by
> uruchamiał się automatycznie bez czekania na wybór innego
> systemu).

Tak, win 8.1 32 bit ustawił sie wtedy jako domyślny a pod nim miałem do
wyboru win XP. Długi czas był timer odliczający 5 sekund a potem się
coś skopało i nie odliczał. Czekał z zaznaczonym win 81 32bit.
Nie wnikałem, dawałem enter. Być może klawiatura sama wysyłała coś przy
starcie czego nie zauważałem zanim pojawil sie obraz.

Teraz to wygląda tak. No coż przeżyję ten czarny ekran.
Widze go w koncu tylko 5 sekund ;) Tak dla nauki mnie ciekawiło.
Te niebieskie ładne menu moge wywołać klikająć restart z shiftem.

http://piterpro.private.pl/img/start_przed_inst_win81x64.jpg
http://piterpro.private.pl/img/start_po.jpg

--
Piter