Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Luke <luke@luke.net>
Date: Fri, 3 Apr 2020 17:29:26 +0200
W dniu 02.04.2020 o 08:40, Maniak pisze:
Używam klienta poczty Thunderbird 68.6.0 (32 bity) pod Windows 10.
Ostatnio działa coraz wolniej  i myślę, że jest to spowodowane zbyt dużą ilością trzymanej poczty.

Szczerze? Nie sądzę.

W TB trzymam pocztę od początku wieku. Miałem starszą, ale gdzieś się zawieruszyła. Poczta ta migrowała z netscape do seamonkey, a dopiero potem do TB.

Są to naprawdę ładne gigabajty.

Nie czuję jakiegokolwiek opóźnienia, ani różnicy, gdy osoby z rodziny używają swoich profili ze znacznie mniejszą ilością poczty.

Na serwerze (IMAP-y, kilka kont) trzymam pocztę z bieżącego i ostatniego roku. Resztę archiwizuję z końcem każdego roku do folderów lokalnych. Backup całego profilu leży na dysku zewnętrznym.

Zacznij od odinstalowania wszystkich dodatków. Niektóre, napisane niechlujnie, potrafią TB zatkać na amen. Lub od startu TB w trybie awaryjnym, bez dodatków, dla porównania (trzymasz shift w czasie uruchamiania).

Oczywiście rozumiem, że używasz w miarę współczesnego komputera i nie jest to wina sprzętu w stylu Celeron i 1 GB RAM.

L.

antywirusowe Avast.