[WINNT] Czytnik linii paplilarnych

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Czytnik linii paplilarnych
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 30 Mar 2020 22:02:48 +0200
Witajcie.

Do tej pory w zasadzie nie miałem do czynienia z czytnikami linii papilarnych.

Teraz mam u siebie Thinkpada z takim wynalazkiem.
Win 7 x64 - do zarządzania jest dodatkowy program "Lenovo Touch Fingerprint Software. Wszystko działa ładnie, włącznie z wchodzeniem do BIOSu przez "macanie" zamiast hasła.

Ale doinstalowałem równolegle Win 10. Tenże już nie posiada softu do zarządzania czytnikiem, ma natywną obsługę tegoż. Wystarczy mu ewentualnie zapodać sterownik.

Ale:
Po wprowadzeniu palców do systemu Win10 nie można już wejść do BIOSu ani do Win 7. Po wprowadzeniu palców do Win7 jest OK, można logować się palcem do Win7 czy do BIOSu. Ale uwaga - ciekawostka: wystarczy uruchomić Win10, logując się do niego hasłem i wszystko szlag trafia - nie ma palców ani w Win 10, ani w Win 7, ani w BIOSie.

O co chodzi?
Znów Microsoft coś spier*** w Win10, czy po prostu te systemy się wzajemnie jakoś kłócą?

Dlaczego mogę do BIOSu wejść palcem po zaprogramowaniu w Win7, a Win10 wszystko psuje?

Po zaprogramowaniu palców w Win10 mogę palcem wejść jedynie do Win10.

Jakieś rozwiązanie?

--
Pozdrawiam.

Adam