[WINNT] Jak odłączyć Internet w Win 10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak odłączyć Internet w Win 10?
From: User <User@User.com>
Date: Mon, 9 Mar 2020 14:16:20 +0100
Witam

Chcę skonfigurować i sprawdzić działanie smartfona jako modemu do laptopa.
W tym celu muszę chwilowo odłączyć połączenia laptopa z routerem przez kabel, a także wyłączyć WiFi. Wydawało mi się, że wystarczy w Menedżerze urządzeń PPM kliknąć na nazwie karty sieciowej i wybrać wyłącz urządzenie.
Ale to nie działa. Internet nadal jest.

Jak to zrobić najprościej jak się da, bez jakichś dodatkowych programów firm trzecich, a tylko takie rozwiązania podpowiada
Google ?

RJ45 od kabla po stronie laptopa jest tak mocno zaciśnięty, że nie mogę go wyjąć bez ryzyka uszkodzenia (wynalazek HP). Natomiast odłączanie kabla po stronie routera byłoby bardzo niewygodne, tym bardziej, że muszę się liczyć z koniecznością
powtarzania operacji, przynajmniej na etapie testowania.

Czy ktoś mógłby pomóc?
Pozdrawiam