[WINNT] WSL dostęp do zasobów Linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] WSL dostęp do zasobów Linux
From: Sushi Master <su@shi.master>
Date: Mon, 17 Feb 2020 23:57:20 +0100
Loguję się z Linuksa poprzez RDP do zdalnego Windows 10 udostępniając mu
linuksowy
katalog /opt/t
xfreerdp  /drive:"T,/opt/t" ..itd

Zasób ten jest widoczny w W10 jako "\\tsclient\T" mogę go też zamapować, wtedy
jest
widoczny dodatkowo jako dysk sieciowy np. T: zarówno w Explorer jak i konsoli
cmd.
> net use
Stan       Lokalny     Zdalny                    Sieć
             T:        \\TSCLIENT\T              Microsoft Terminal Services

> wmic logicaldisk list brief
DeviceID  DriveType  FreeSpace     ProviderName  Size          VolumeName
T:        4          57118756864   \\TSCLIENT\T  491182030848  FREERDP
Podaję te szczegóły bo może komuś coś podpowiedzą.

Na tym Windowsie jest też WSL z debianem, mam w nim automatycznie przez system
zamontowane
dyski windowsowe oraz ręcznie zamontowane udziały sieciowe (z sieci w której
siedzi W10) i
dyski zewnętrzne podpinane sporadycznie do W10. Debian wszystko to "widzi" bez
problemu.
W WSL zasoby windowsowe montuje się:
mount -t drvfs x: /mnt/x

Ale nijak nie potrafię zamontować wyżej opisanego zasobu T:
ani
> mount -t drvfs T: /mnt/t
ani
> mount -t drvfs '\\tsclient\T' /mnt/t

mount twierdzi, że zasób jest zamontowany:
"T:\ on /mnt/t type drvfs (rw,relatime,case=off)"

natomiast ls /mnt/t/ twierdzi:
ls: reading directory '/mnt/t/': Invalid argument

katalog /mnt/t/ jest pusty/nie ma dostępu.
> stat /mnt/t
  File: /mnt/t
  Size: 512             Blocks: 0          IO Block: 512    directory
Device: 1eh/30d Inode: 18446691356722649792  Links: 0
Access: (0777/drwxrwxrwx)  Uid: (    0/    root)   Gid: (    0/    root)

Może jest jakiś sposób na dostęp w WSL do tego zasobu?
Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za mocno.

SushiMaster

  • [WINNT] WSL dostęp do zasobów Linux, Sushi Master <=