[WINNT] Dyski sieciowe i mapowanie do liter, VMware

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Dyski sieciowe i mapowanie do liter, VMware
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Tue, 11 Feb 2020 10:07:59 +0100
Witam,

Używam VMware, w którym mam Win7, w tej vm mam podpiętę katalogi z hosta
przez mechanizm "Folder sharing":

http://snap.ashampoo.com/uploads/2020-02-11/G0flUOQdByoB8GbAUH7Ytek3kvx04mbDLGOBvAfxYtYX11yqCwJw2TsFkkfGWgKD.png

Problem polega na tym, że po wystartowaniu vm dyski sieciowe są jakby nie w
pełni dostępne, nie wiem dokładnie na czym to polega:

http://snap.ashampoo.com/uploads/2020-02-11/wTIztb2cxxww4nde9IXMf59PIyToEd33WEvKgrn7jeugrXkQbd7Ga6wjVKx1otwF.png

Mam np. dysk D:\, jak widać na obrazku próba wczytania projektu w RAD
Studio wywala "system nie może znaleźć określonej ścieżki" - ścieżka jest.
Co ciekawe wykonanie w konsoli "dir D:" pokazuje ten "dysk" bez problemu.

Na dole zrzutu pokazałem kawałek okna TotalCommandera, on te dyski pokazuje
z czerwonym X, czyli właśnie jakby nieaktywne (mimo, że polecenie dir je
widzi!). Gdy w TC kliknę w ikonę dysku D to czerwony X znika i dysk jest w
pełni dostępny, wtedy wczytywanie projektu jest już możliwe.

Pytanie: jak bez użycia TC i bez klikania uaktywnić ten dysk sieciowy?
Idealnie jakimś poleceniem, które wrzucę do np. harmonogramu i rozwiążę ten
problem raz na zawsze.

Dzięki za porady.

--
pozdrawiam