Re: [WINNT] Migracja Windows 7 na dysk NVMe - co potrzeba systemowi?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Migracja Windows 7 na dysk NVMe - co potrzeba systemowi?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sat, 1 Feb 2020 11:07:11 +0100
W dniu 2020-02-01 o 10:53, Trybun pisze:

Nic, wystarczy w BIOSie ustawić bootowanie na nowy dysk.

Niestety nie.

Wsadziłęm dysk do PCIe i uruchomiłem ze starego Windowsa 7.
System doinstalował sobie Intel(R) AHCI Controller ale nie wykrył dysku i pojawiło się nieznane urządzenie PCI.

Szukając po VEN_144D&DEV_A808 najpierw trafiłem na niby sterowniki intela dla NVMe które nie działały, ale finalnie dotarłem na stronę Samsunga i pobrałem sterownik "Samsung NVM Express Driver"
https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/
najciemniej pod latarnia ;)

Po instalacji pojawił się w zakładce Kontrolery magazynu "Samsung NVMe Controller" oraz dysk został rozpoznany i widnieje jako "NVMe Samsung SSD 970 SCSI Disk Device".

Teraz dopiero teoretycznie system jest gotowy. Biorę się za klonowanie. Zobaczę co wyjdzie.

Pozdrawiam.

--
Irokez