Re: [WINNT] Jakis prosty prgramik do zmiany daty pliki jpg zgodnie z EXI

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jakis prosty prgramik do zmiany daty pliki jpg zgodnie z EXIF?
From: "Coolm@x" <matpKROPKAsa@gmail.bez.com>
Date: Sun, 23 Feb 2020 15:46:06 +0100
W dniu 2020-02-21 12:21, ąćęłńóśźż pisze:
> Nie wiedzieć czemu zdjęcia zrzucane z mojego fona na komputer mają godzinę
> pliku (modyfikacji) wcześniejszą o 1h niż prawdziwy EXIF.
> Może tel. w dacie/godzinie  pliku podaje czas UTC, a EXIF czas lokalny (+1h w
> zimie), tak czy inaczej którego programiku byście
> użyli pod Win 10 dla zmiany dat i godzin plików w danym folderze
> (podkatalogu) na zgodne z EXIF?
> Nie chcę kobył w rodzaju exifier itp.

Ha, dosłownie tydzień temu to przerabiałem :) Na początku lutego byłem w
chochołowskiej i część zdjęć robiłem telefonem a część starym olympusem.
Następnie chciałem to zgrać w jedno miejsce na telefonie, aby udostępnić
jako album w zdjęciach google. Appka sobie z tym poradziła, bo na
szczęście bierze godziny z exif-a, ale wszelkiego rodzaju menedżery
robiły mi miszmasz. W moim przypadku różnica była nawet 8h (godzina
wykonania zdjęcia 9:05, modyf. pliku - 1:05).
A co ciekawe, pamiętam, że kiedyś nie miałem podobnego problemu. A
jedyną różnicą było to, że wcześniej zgrywałem zdjęcia z karty 32GB,
której system plików to FAT32, a ostatnio kupiłem 64GB na której siedzi
exFAT. Doszedłem do wniosku, że to pewnie przyczyna. Zgrywanie "przez
kabel" pogarszało sprawę, bo winda jako czas modyf. pliku wstawiał
aktualny czas. Już jestem za stary na dogłębną analizę tematu, ale, o
ile dobrze doczytałem, FAT32 nie zapsiuje stref czasowych w timestampie.

A na zadane pytanie polecam plugin exif do totalcommandera. W razie
czego służę pomocą przy wyjaśnieniu jak to ugryźć, ale myślę, że ten
wątek będzie pomocny: https://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=40794

--
Z poważaniem
- Mateusz Pałosz