Re: [WINNT] Migracja Windows 7 na dysk NVMe - co potrzeba systemowi?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Migracja Windows 7 na dysk NVMe - co potrzeba systemowi?
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Sat, 1 Feb 2020 12:13:23 +0100
W dniu 01.02.2020 o 11:07, Irokez pisze:
W dniu 2020-02-01 o 10:53, Trybun pisze:

Nic, wystarczy w BIOSie ustawić bootowanie na nowy dysk.

Niestety nie.

Wsadziłęm dysk do PCIe i uruchomiłem ze starego Windowsa 7.
System doinstalował sobie Intel(R) AHCI Controller ale nie wykrył dysku i pojawiło się nieznane urządzenie PCI.

Szukając po VEN_144D&DEV_A808 najpierw trafiłem na niby sterowniki intela dla NVMe które nie działały, ale finalnie dotarłem na stronę Samsunga i pobrałem sterownik "Samsung NVM Express Driver"
https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/
najciemniej pod latarnia ;)

Po instalacji pojawił się w zakładce Kontrolery magazynu  "Samsung NVMe Controller" oraz dysk został rozpoznany i widnieje jako "NVMe Samsung SSD 970 SCSI Disk Device".

Teraz dopiero teoretycznie system jest gotowy. Biorę się za klonowanie. Zobaczę co wyjdzie.

Pozdrawiam.

Na tym etapie migracji nigdy nie miałem problemów, tylko że w użyciu były dyski SATA.