Re: [WINNT] Jak działać z Secure Boot?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak działać z Secure Boot?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Mon, 27 Jan 2020 14:24:10 +0100
Dnia Sun, 26 Jan 2020 15:47:48 +0100, Borneq napisał(a):

> Wysyłam na dwie grupy, ponieważ dotyczy to zarówno Windows jak i Linuxa.
> Mam ideapad Lenovo 330 z Windows 10, dosinstalowałem Minta Tricię. Ma
> ustawiony secure boot, którego bym nie wyłączał, bo jest bardzo przydatny.
> Teraz jednak chcę zainstalować pod Linuxem VirtualBox, instalator
> rozpoznaje secure Boot i wybieram hasło, o które mam być pytany przy
> bootowaniu,
> najpierw jest:
> https://i.imgur.com/kSX3nl9.jpg
> potem przy bootowaniu
> https://i.imgur.com/MP4XO41.jpg i https://i.imgur.com/gIjmUuD.jpg

> [...]

IMO dopóki nie wyłączysz w BIOS opcji Secure Boot, nie zainstalujesz VM.
Przerabiałem to tydzień temu. VM wymaga do pracy dołączenia do jądra
linuksa modułów które niestety nie są podpisane.

PS. Tak mi po czasie przyszło do głowy że wiedząc jakie moduły są
potrzebne, można sobie skompilować jądro z nimi i podmienić w instalce.
--
Jacek
I hate haters.