[WINNT] Windows 10 Home - szyfrowanie dysku/patrycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 10 Home - szyfrowanie dysku/patrycji
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sat, 25 Jan 2020 18:04:17 +0100
Witam.

Windows Pro ma BitLockera, ale taki sprzedawany z komputerami w załączniku Home czytam że niestety nie. No i taki ma zastosowanie w moim przypadku. Jakie mam opcje z darmowych narzędzi? Fajnie jakby to było "po całości" czyli startuje sobie z bootsectora czy czegośtam okno logowania a potem już Windows wstaje grzecznie.

Szyfrowanie samej partycji innej niż system jest raczej poronionym pomysłem, bo o ile mogę ustawić "moje dokumenty" (z wielką cierpliwością) na tą inną patrycję, to wszelkie inne programy trzymające bazy w swoich katalogach to już może być od "prosto i w prawo" do próby zdobycia narzędzia deweloperskiego zwanego niemożliwium.

Fajnie jakby dało się "zmigrować" aktualny system a nie wszystko od nowa.

Nie znam się w tym temacie, więc proszę o ewentualną wyrozumiałość jeśli zadanie z grupy oczywistych a ja tylko zaśmiecam elektroniczną czasoprzestrzeń.

Pozdrawiam.

--
Irokez