[WINNT] Obudowa HDD zewnetrzna na chipie ASM 1153E

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Obudowa HDD zewnetrzna na chipie ASM 1153E
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sun, 19 Jan 2020 10:31:26 +0100
Mam obudowę zewnętrzną Fantec USB 3.0 + eSata 6GB Sata III do dysku 3,5''.
Przez kabel eSata<->Sata działa rewelacyjnie.
Na próbę chciałem podłączyć przez USB 3.0 (oczywiście po rozłączeniu kabla
eSata-Sata) i zonk:
Windows 10 widzi obudowę jako asmedia ASM1153E SCSI Disk Device, ale nie widzi
dysku w środku :-o
Dysk to w tym momencie Samsung 1TB (jak pisałem przez połączenie eSata działał znakomicie, podobnie jak WD Red 3TB), więc nie ma problemu z jakąś wielka pojemnością nieujętą w firmware.
Chip ASM1153E ma bardzo dobre opinie jako szybki i z dobrym hardware,
wykorzystujący UASP.
Windows 10 ma UASP.
I teraz nie wiem, czy problem widzenia obudowy (Windows 10 Device Manager -> PCI Express Root Complex -> PCI Express Root Port -> Renesas Electronics USB 3.0 Host Controler -> Renesas Electronics USB 3.0 Hub -> USB Mass Storage Device -> asmedia ASM1153E USB Device), a niewidzenia w niej dysku przy połączeniu USB (występuje też przy gniazdach 2.0) jest sprzętowy (obudowa? komputer?), czy programowy (Windows 10?)?