[WINNT] W10 nie widzi od jakiegoś czasu dysku sieciowego w salonie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] W10 nie widzi od jakiegoś czasu dysku sieciowego w salonie
From: "Tomasz W." <tomasz@max-dekor.opole.pl>
Date: Sun, 1 Dec 2019 14:00:23 -0800 (PST)
Witam. Jestem tu nowy na grupie.
Potrzebuje pomocy.
Od kilku lat mam w salonie pod telewizorem urządzenie Xtreamer z zamontowanymi
dyskami, który świetnie działała jako odtwarzacz multimedialny i działał jako
dysk sieciowy. Od jakiegoś niedawnego czasu nie mogę się dostać z poziomu
komputera z systemem W10. Zawsze zarządzałem sobie plikami na dyskach z
programu TotalCommander, ale teraz po prostu nie ma takiej możliwość. Z
Eksploratora też nie da się tam dostać. Jedyną opcją jest wejście poprzez
przeglądarkę wpisując adres IP tego urządzenia, ale nie da się na ten dysk nic
przerzucić z komputera.
Wyczytałem w necie, że w systemie W10 usunięto WorkGroup i od tego momentu
sporo ludzi ma ten problem.
Czy jest jakaś metoda aby można było swobodnie zarządzać plikami na dysku
sieciowym z poziomu komputera?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Tomek