Re: [WINNT] Brak polski liter w logach windows

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Brak polski liter w logach windows
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 05 Nov 2019 13:54:50 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 05 lis 2019 w
news:5dc17137$0$542$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Czytaj ze zrozumieniem, to nie będzie dziwne :)

Fakt

> A dlaczego miałbyś nie móc? Przecież konsola obsługuje polskie
> znaki. Problem polega tylko na tym, że obsługuje inaczej niż
> Notatnik.

No właśnie jakoś tak od razu założyłem, że 852 nie ma polskich znaków.
Jest jakiś praktyczny powód dla którego konsola i okienka mają inne
kodowania? Zmiana kodowania w konsoli nie spowoduje żadnych "usterek" w
systemie

> Nie używam więc nie pomogę. Pytanie czy na starcie rozpoznaje stronę
> kodową 852. Może przestawiasz tylko stronę do zapisu.

Sprawdziłem, można ustawić domyślne kodowanie, ale nie wpływa to na
otwarty plik - trzeba "reotworzyć" he he.
Dopiero teraz to odkryłem - przyda się bo czasami zdarzają się pliki z
krzakami i nic mi się nie chce z tym robić.