[WINNT] "Samoistna" zmiana typu sieci z domowej na publiczną

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] "Samoistna" zmiana typu sieci z domowej na publiczną
From: "ZeteR" <nospam@accepted>
Date: Thu, 25 Jul 2019 20:00:49 +0200
Problem - gdy nagle zabraknie dostępu do internetu,
wszystkie komputery w sieci -  ten , który pełni rolę serwera
(WIN 7 pro) oraz kilka innych pracujących jako stacje robocze
(Win 7 pro oraz Win 10 pro - bez domen) nagle zmieniają typ
sieci z domowej (firmowej, prywatnej) na publiczną.
Powstaje wtedy problem z ponownym zalogowaniem się do programów
FK i Handlu "Symfonia" pracujących z Pervasive 12) o dziwo działąją
inne udostępnione pliki  Office'a itp.
Próbowałem w polisach ( szablonach ) "utrwalić" typ sieci, ale bez
efektu. Powrót dostępu do internetu i tak wymusza ręczną ponowną zmianę
sieci na prywatną / domową.
Proszę o wskazanie błędu i pomoc - jak nie zezwolić na zmianę typu
tej sieci. Stała prywatna /domowa winna być, internet tak naprawdę
nie ma żadnego znaczenia przy pracy w programach "Sage Symfonia",
może do ew. aktualizacji jest potrzebny. No i poczty w Windows Mail.
Jakim prawem nagły brak dostępu ( awaria) do internetu blokuje pracę
programów i zasobów sieciowych udostępnionych ?

PS. Piszę z OE w XP z pomocą OE Powertool, nie wiem czy dobrze
wyjdzie ten mój post.

--
ZeteR

  • [WINNT] "Samoistna" zmiana typu sieci z domowej na publiczną, ZeteR <=