Re: [WINNT] Legalny system

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Legalny system
From: "Grzegorz Niemirowski" <grzegorz@grzegorz.net>
Date: Wed, 10 Jul 2019 09:58:53 +0200
Radoslaw Szwed <radekszwed@pochta.fm> napisał(a):
Na ternie UE mogę kupić i mogę używać a jak mi się znudzi to sprzedać.
http://prawo.vagla.pl/node/9813

Gdzie tam jest coś odnoszącego się do Windows? Ten wyrok niedługo trafi do księgi rekordów Guinessa jako najczęściej źle interpretowany. Tłumaczyłem już wielokrotnie dlaczego nie ma on związku z Windowsem. Wyrok mówi, że producent nie może zabronić obrotu używanymi licencjami. Co to ma do MS? Nic. Microsoft nikomu nie zabraniał odsprzedawać Windowsa. Natomiast zapisał w licencji OEM, że system jest przypisany do sprzętu. Ta kwestia nie była rozpatrywana przez sąd i nie jest przedmiotem wyroku.

Warto sobie zadać pytanie, co by było gdyby ten wyrok zmieniał coś w sprawie Windowsa. Przecież Vagla by o tym napisał i ogólnie byłoby o tym głośno. Zniknąłby też na terenie EU podział OEM/BOX. Tymczasem nic takiego się nie stało. Wyrokiem wymachują jedynie nieuczciwi handlarze kluczami.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/