Re: [WINNT] Legalny system

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Legalny system
From: "Grzegorz Niemirowski" <grzegorz@grzegorz.net>
Date: Tue, 9 Jul 2019 09:42:13 +0200
Kamil <mospam@tlen.pl> napisał(a):
Cena tu nie ma nic do rzeczy.

Oczywiście, że ma. Gdyby z tym systemem było wszystko w porządku, to nikt by go nie sprzedał za ułamek wartości.

To jest sposób myślenia naszej prokuratury, czy policji. Jeśli jestem legalnym posiadaczem/właścicielem czegokolwiek
to  mogę to sprzedac za ile chcę, albo oddać za darmo.

Teoretycznie tak. I co ma niby z tego wynikać? Pytasz bo chcesz kupić i mieć wszystko w porządku, czy po prostu prowadzić akademicką dyskusuję?

Chodzi o to, czy sprzedający jest legalnym właścicielem praw do oferowanego systemu.

Skąd mamy to wiedzieć? Nawet gdyby był, to wcale nie znaczy, że będziesz używał tego systemu zgodnie z umową licencyjną po kupnie. Rozróżnij legalność kupna/sprzedaży od legalności użytkowania. To, że coś kupiłeś wcale nie znaczy, że możesz tego używać. Możesz np. kupić kupić samochód, ale nie możesz nim jeździć jeśli go nie zarejestrujesz. Temat był już tutaj mocno wałkowany.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/