[WINNT] [Win 10] Jak sie nie rozglaszac w LAN?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] [Win 10] Jak sie nie rozglaszac w LAN?
From: ń <n@n.n>
Date: Fri, 21 Jun 2019 11:56:00 +0200
Mała LAN z grupą roboczą.
Gdy włączam którykolwiek z Win 10, natychmiast jest widziany w LAN,
prawdopodobnie po DLNA jako źródło mediów.
To są prawdopodobnie katalogi music, photos, videos - niczego w nich nie ma, ale po co ktokolwiek ma widzieć włączony komp z jego nazwą itp. Pomroczność mnie dopadła, jak w Win wyłączyć widzenie naszego kompa w LAN po DLNA (bo włącza się samo przy każdej większej aktualizacji Win)?
LAN ustawiona jako Private oczywiście, File & printer sharing wyłączone (no
było wyłączone, może aktualizacja znów nagmerała).
Włączenie opcji 'Block all incoming connections' wydaje się krokiem za daleko.
Media streaming jest wyłączone.

Aktualizacja w trakcie pisania posta:

We właściwościach połączenia sieciowego (Ethernet properties) File sharing
pozostaje wyłączone, ale w:
Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Centre\Advanced
sharing settings\Private (current profile)
Turn on file & printer sharing jest włączone, więc po raz ęćdziesiąty wyłączam
coś, co MS mi włącza bez pytania :-((
Network discovery muszę pozostawić włączone (On), bo przy wyłączonym (Off) mam
trudność z zobaczeniem NAS-ów.

BTW:
We właściwościach połączenia sieciowego (osobno dla eth i osobno dla wifi) zostawić włączone TCP/IPv6 czy wyłączyć, skoro dostawca internetu i tak nie obsługuje v.6 ?

  • [WINNT] [Win 10] Jak sie nie rozglaszac w LAN?, ń <=