Re: [WINNT] VB a Win 98

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] VB a Win 98
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Sun, 31 Mar 2019 15:11:12 +0200
Osoba podpisana jako Trybun <cheilmx@jachu.ru>
w artykule <news:5ca09a04$0$521$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

W dniu 2019-03-29 o 14:02, Andrzej P. Wozniak pisze:
Osoba podpisana jako Trybun <cheilmx@jachu.ru>
w artykule <news:5c9e0358$0$505$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

Kopia w formie płyty startowej. I w sumie po co mi dyskietka skoro mam płytę startową?

Ogólnie rzecz biorąc Windows 9x używają DOS-a jako bootloadera, więc oryginalna płyta startowa musi zawierać obraz dyskietki startowej. Pozytywny skutek uboczny jest taki, że jeśli da się tego DOS-a uruchomić z dysku, to da się również uruchomić Windows 9x w trybie awaryjnym w rozdzielczości domyślnej 800x600, a po drobnych poprawkach nawet 1024x768. Informacja na ten temat powinna być do znalezienia na właściwej grupie lub na forum MSFN.

Jeśli zaś chodzi obrazy startowe, to w internetach można znaleźć różne dziwne rzeczy, np. obraz startowej płyty DVD zawierający obrazy wszystkich Windows od 95 do XP. Tam już jest bardziej rozbudowany menedżer uruchamiania, który pozwala wybrać obraz systemu do zamontowania w celu instalacji. Jeśli ten obraz DVD wystartować w wirtualnej mazynie, będą dwa poziomy emulacji napędów optycznych - wirtualny napęd DVD w Virtual Boxie posłuży do uruchomienia wirtualnego napędu CD w boot managerze uruchomionym z obrazu DVD.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)