Re: [WINNT] Monitoring serwera od zewnątrz.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Monitoring serwera od zewnątrz.
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 25 Mar 2019 12:31:10 +0100
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):
Witajcie.
Jest sobie WinSrv 2016 std. Pracują na nim ludziki w sesjach terminalowych, a także korzystają lokalnie z serwera SQL i przestrzeni dyskowej. Jeden z szefów firmy chciałby uzyskać podgląd do głównych zdarzeń typu logowanie na Terminal (z informacją, kto i skąd). Da się to jakoś wyrzucić? Np na IIS, przez syslog, czy jeszcze jakoś inaczej? Nie chcę (i on też nie chce) siedzieć bezpośrednio na serwerze. Z logami z routera nie ma problemu - mogę wyrzucić na syslog, a ten oglądać choćby i Kiwi. Ale z czymś podobnym na serwer nie miałem potrzeby się interesować. Wujek google podpowiada tylko jakieś super-hiper wszystko-robiące komercyjne programy korporacyjne.
Ktoś coś podpowie?

Mnie wujek google podpowiada https://www.solarwinds.com/free-tools/event-log-forwarder-for-windows

--
Grzegorz Niemirowski