[WINNT] Wyciągniecie klucza z win 8.1, problemy z aktywacją tabletu po r

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Wyciągniecie klucza z win 8.1, problemy z aktywacją tabletu po recovery
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 17 Feb 2019 12:25:59 +0100
Cześć.

Taka sytuacja. Jest tablet Kiano Intelect 8 MS. To typowy Baytrail na Windows 8.1 with Bing.

Zrobiłem na nim pełe recovery z ISO dostarczanego ponoś przez Kiano.

Faktycznie, trudno się przyczepić, recovery zadziałał i system wstał.

Niestety nie można go aktywować "key is blocked".

Pomyślałem że poszukam go w tablicach ACPI ale okazuje się że nie ma go tam. Nie ma tablicy MSDM i tyle.

ALE.

Windows coś pokazuje, konkretnie pokazuje ostatnią sekcję klucza. Z czegoś on pochodzi.

Dwie hipotezy:

a) pochodzi z recovery. Ponieważ dużo osób podbrało z netu ten plik recovery to windows automatycznie go zablokował.

b) pochodzi z TPM. Tak, ten tablet ma TPMa. W przeciwieństwie do np. Kiano SlimTab 8 MS gdzie go nie znalazłem.

Oczywiście rozumiem że szklane kule się już potłukły grupowiczom, ale chciałbym zapytać: ponieważ windows pokazuje końcówkę klucza to istnieje pewna szansa że skądś go jednak wyciągnął. Chciałbym go podejrzeć. Znajdę do tego jakieś narzędzie? Nie abym potrzebował, ale jestem ciekaw czy go nie znadję na google.

Po drugie czy dobrze kombinuje że klucz jest/może być w TPM?

Po trzecie, mogę wymusić aktywację telefoniczną. Co prawda tego jeszcze nie robiłem, ale czy jeśli zaktywuje telefonicznie to przy następnym recovery zaktywuje się przez internet czy znowu telefon?

Po czwarte, czy Windows 8.1 with Bing da się aktywować kluczem od normalnego windows 8.1? Mam tutaj jeden "spare" ale nie chcę go "popsuć" bo może być przydatny do czegoś innego.

W razie gdyby katywacja telefoniczna zadziałała to zamierzam potem zrzucić w całości flash. Ale tak ciekaw jestem czy z automatu zadziała nastepnynm razem.

Sewis kiano w ostatecznosci będę zanudzał ;)

  • [WINNT] Wyciągniecie klucza z win 8.1, problemy z aktywacją tabletu po recovery, Sebastian Biały <=