Re: [WINNT] w10 brak dostępu do zasobów sieciowych jednego hosta

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] w10 brak dostępu do zasobów sieciowych jednego hosta
From: rePeter <no@spam.no>
Date: Sat, 2 Feb 2019 15:42:42 +0100
Sat, 2 Feb 2019 15:18:14 +0100
Olek <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl>   napisał(a):

> Czy jesteś pewien, ze Windows pinguje właściwy host, czyli ten z Sambą?
> Innymi słowy, czy na pewno nazwa na tym Windowsie jest rozwijana na
> prawidłowy IP?

Teraz nie sprawdzę, bo jestem poza tamtą siecią.

> Bo jeśli działa po IP, to musi działać również po nazwie, ponieważ w
> przeciwieństwie do http, w protokole SMB nazwa wołanego hosta nie jest
> wykorzystywana.

Sprawdzałem na hoscie z sambą tcpdumpem ruch sieciowy z W10 łączącego się smb
po nazwie.
Widać że W10 łączy się z sambą i wymienia kolejne pakiety (czyli dobrze
tłumaczy nazwę
na IP), mimo że W10 pisze w komunikacie o braku dostępu.
Wygląda na to, że sambę prawidłowo znajduje ale nie potrafi się dogadać.
Ale, jak już pisałem, kiedy łączy się po IP - wtedy nie ma problemu.

Pierwsze pakiety w obu przypadkach wyglądają identycznie, potem już są różne
ale musiałbym dokładnie analizować nagłówki protokołu, a to już dla mnie zbyt
duża strata
czasu, bo nie jestem w tym biegły.

--
pozdrawiam, Peter