Re: [WINNT] Czemu port COM (RS-232) nie jest widziany przez aplikacje

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czemu port COM (RS-232) nie jest widziany przez aplikacje
From: BQB <adres.anty@spamowy.com.invalid>
Date: Mon, 21 Jan 2019 12:27:57 +0100
BQB <adres.anty@spamowy.com.invalid> napisał(a):
Mi któreś oprogramowanie do UPSa nie chciało wykrywać UPSa podłączonego do COMa, ale nie pamiętam, czy to był Fideltronik, czy Ever.

Wykrywanie COMa to nie to samo co wykrywanie podłączonego do niego urządzenia. Co ciekawe w Windowsie jest co najmniej 9 metod wykrywania portów: https://stackoverflow.com/questions/1388871/how-do-i-get-a-list-of-available-serial-ports-in-win32

Na sprawdzenie nie trzeba wiele czasu, a pozwoli już coś wyeliminować jak nie zadziała, lub potwierdzić, że działa.

Co chcesz sprawdzić i gdzie konkretnie? Chętnie się dowiem gdzie ustawia się uprawnienia do COMów.

Ja nie chcę sprawdzać, napisałem, że mi bez uprawnień admina oprogramowanie producenta nie wykrywało UPSa podłączonego do portu COM, może w tym przypadku jest to samo. Wątkotwórca może sprawdzić, czy nadanie uprawnień administratora dla uruchamianego programu producenta pozwoli na wykrycie UPSa.