Re: [WINNT] nozelesn - usunięcie wirusa szyfrującego pliki

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] nozelesn - usunięcie wirusa szyfrującego pliki
From: "gienek" <nielubie@sp.amu>
Date: Sun, 20 Jan 2019 11:12:56 +0100
"n" news:q20ao8$gv3$1@node2.news.atman.pl
Musiałeś dostać maila z "fakturą" w załączniku, który otworzyłeś.

Nie ja dostałem, bo mój komp zdrów :) Znam te maile, nie ruszam nigdy tego g... Swoją drogą dziwię się, że wiele serwerów poczty nie umie wyłapać takiego dziadostwa i przelatuje to do odbiorców jakby nic szkodliwego nie zawierały. Przyniosła mi blaszaka osoba co często działa w amoku i najpierw klika, a potem zastanawia się czy w ogóle coś klikała, a jak kliknęła to kolejny dzień myślenie co to mogło być konkretnie kliknięte, a potem wynika na to, że nic nie klikała i że się samo pewnie zrobiło coś, ale nie wiadomo co... Pytam, bo nie chcę leczyć skutów, tylko przyczynę i dotrzeć do tego co stało się źródłem problemu. Może jakiś skrypt w archiwum zip zapakowany, itp. Dziadostwo jest, bo nawet obrazy partycji systemowej na drugim dysku zaszyfrowało, więc system trzeba stawiać ręcznie od zera.
Co do ceny to nie wiem, bo nawet nie próbuję tam włazić.
Piszą na stronach inni, że to nawet koło 600$ za ten śmietnik trzeba łobuzom haracz płacić jak ktoś lubi.