Re: [WINNT] Win10 i sieć lokalna - spierdolina dance

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win10 i sieć lokalna - spierdolina dance
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Wed, 5 Dec 2018 21:16:06 +0100
On Wed, 5 Dec 2018 19:14:57 +0100, Roman Tyczka wrote:

> Mam 3 Windowsy 10 w sieci lokalnej, wszystkie mają ustawioną tę samą grupę
> roboczą, włączone udostępnianie plików i drukarek. Ale nie widzą się
> nawzajem za chuja!
>
> Czy tym za przeproszeniem "inżynierom" uda się kiedyś zrobić prawidłowo
> działającą sieć i komunikację pomiędzy komputerami?
>
> Jak tę spierdolinę (thx PureNick, wiem, że to dla poprawek, ale dziwnym
> trafem pasuje też do całości) skonfigurować by na kompie A widzieć
> udostępnione zasoby kompa B i C?

W końcu diagnostyka Windows dokonała odkrycia, że sieć ma problem:

"Więcej niż jedno urządzenie wykonuje translację adresów sieciowych (NAT)"

No mistrzowie... Mam jedną sieć, jeden router oraz ukryty gdzieś,
przyczajony translator NAT, wow, zgroza! Chyba sam m$ go symuluje.

Googlarka podpowiada, że nie tylko mnie to boli:

https://answers.microsoft.com/pl-pl/windows/forum/all/translacja-adres%C3%B3w/a4e2ad5e-2b58-4b02-a6cd-3fb3fdfa4bf7

Czyli kolejny mega bug udający ficzera?

wszystko opada

--