Re: [WINNT] Czytnik .dbx było: Pilnie potrzebna pomoc z OE6

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czytnik .dbx było: Pilnie potrzebna pomoc z OE6
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Sat, 15 Dec 2018 02:09:45 +0100
Osoba podpisana jako Zośka <xyz@abc.pl>
w artykule <news:5c13c09f$0$479$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

Wtyczkę znalazłam i zainstalowałam w TC 9.21a.
Kazałam mu w folderze z plikami .dbx znaleźć te, w których
występuje podany przeze mnie wyraz.
O to mi przede wszystkim chodziło. Dzięki.

Czy przy pomocy tej wtyczki można jeszcze z wyszukanych .dbx
wydobyć listę konkretnych newsów zawierających dany wyraz?

Można, ale po co?

1. Jeśli można odzyskać Folders.dbx (rozmiar od kilku do dziesiątek MB
w zależności od liczby kont z serwerami news (najwięcej zajmują listy
grup), to potem wszystkie foldery wiadomości powinny wrócić automagicznie
na swoje miejsce w drzewku.

2. Przed przywróceniem plików z kosza nowsze emaile można przenieść do
nowych folderów lokalnych o nowych nazwach, które wcześniej nie istniały,
więc nie zostaną zamazane przez przywracanie z kosza. Po zamknięciu OE
pliki te trzeba _przenieść_ w inne miejsce.

3. Pliki odzyskane z kosza powinny być nieuszkodzone, więc po ich
przywróceniu trzeba otworzyć OE, ponownie dodać do drzewka nowe foldery
utworzone w p.2 i przejść do nich, aby OE założył nowe pliki. Potem trzeba
zamknąć OE, a świeżo założone puste pliki folderów zastąpić plikami
zabezpieczonymi w p.2.

4. W przypadku folderów synchronizowanych (IMAP, grupy dyskusyjne) nowsze
wiadomości trzeba pobrać jeszcze raz.

W okienku  Znajdź pliki przejrzałam zakładki, ale takiej możliwości
nie widzę, więc pewnie się nie da.

Wszystko jest na pierwszej karcie. Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu
wtyczki plik dbx można przeglądać jak archiwum tekstowych plików *.eml.

Zaznaczasz pliki *.dbx do przeszukania, wciskasz Alt+F7, po czym wypełniasz
właściwe pola i zaznaczasz właściwe opcje, np. tak:

Szukana sekwencja: [*.eml                     ]
[v] Szukaj tylko w wybranych katalogach/plikach
[v} Przeszukaj archiwa

[v] Znajdź tekst [płacz i zgrzytanie zębów    ]
  [v] Zestaw znaków Windows
  [v] Zestaw znaków DOS
  [v] UTF-8

Listę wyników można podglądać przez F3. Tyle wystarczy, aby się zorientować,
że wiadomości są całe i na swoim miejscu. Może komuś się przyda…

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)