[WINNT] Jak zaszyfrować żeby 100% odszyfrować?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak zaszyfrować żeby 100% odszyfrować?
From: suryga@gmail.com
Date: Sun, 18 Nov 2018 13:31:47 -0800 (PST)
na grupie sprzętowej zapytałem o backup
zaproponowano wysyłanie szyfrowanych plików do chmury

niestety moje windowsy są w wersji home
i szyfrowanie z poziomu windowsów się nie da

gdzieś przeczytałem że różne zippodobne programy mają taką opcje
tylko że ja w czasach kiedy internet nie był taki szybki
używało się pakerów
i pamietam ten stres na końcu
czy suma kontrolna się zgadza,
czy się nie zgadza.

Generalnie ja nie zamierzam uzywać szyfrowanych plików.
A jeżeli uzyje to znaczy że posypał mi sie moja kopia bezpiczeństwa
trzymana w szafie czyli te szyfrowane pliki
to będzie moja ostatnia szansa odzyskania danych.

Pytanie brzmi :
co zrobić żeby mieć 100% pewność że uda mi się odszyfrować pliki?