Re: [WINNT] Microsoft Edge - narzędzia developerskie nie uruchamiają się

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Microsoft Edge - narzędzia developerskie nie uruchamiają się
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 6 Nov 2018 21:02:37 +0100
W dniu 2018-11-06 o 20:04, Grzegorz Niemirowski pisze:

Czy jest jakieś źródło, gdzie mógłbym sobie poczytać na temat tego jak rodzić sobie w podobnych sytuacjach?

Nie wiem co rozumiesz przez podobne sytuacje.

Padnie mi microsoftowy komponent systemu, tak jak w niniejszym przypadku. Padnie coś tam w Office.

Albo jeszcze dziwniejsza sprawa, której nie rozumiem. Jest sobie Photoshop. On się stosunkowo często aktualizuje, mniej więcej tak jak Windows. Pewnego razu odkrywam, że jedna, i tylko jedna z jego funkcji zaczyna absurdalnie działać. Jako ciekawostkę podam szczegóły: narzędzie rozmazywania zaczęło malować tęczowe kolory gdy warstwa była w tybie linear light. Oczywiście odinstalowałem Adobe, posadziłem od nowa - to samo. No to format c ... i pomogło. Przypuszczam, że jakiś DLL, być może systemowy, został nadpisany niewłaściwą wersją. Nie mam innej koncepcji. No i co wtedy? Da się w jakiś tajemny sposób spróbować naprawić problem bez formatowania?

To rozwiązanie znalazłem w Google :) Jeśli chodzi o instalację/deinstalację komponentów Windows, to trzeba by poczytać, nie znam za dobrze tego tematu. Można poszukać pod kątem zarządzania pakietami z PowerShella: https://www.pdq.com/blog/removing-windows-10-apps-with-powershell/

Właśnie nie miałem punktu zaczepienia w postaci tego, co w ogóle mam szukać w Google :-) Dzięki.

--
Pozdrawiam,
Marek