Re: [WINNT] Program powodujący obciążenie dysków - jaki?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Program powodujący obciążenie dysków - jaki?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 02 Nov 2018 00:57:53 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 00:04:25 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <prg0po$7rr$1$Adam@news.chmurka.net>
 od Adam <a.g@poczta.onet.pl>  :

>Tak z ciekawości:
>W jaki sposób można na FAT lub NTFS utworzyć pofragmentowany wedle
>życzenia plik?
>Jakoś to się kłóci z moją wiedzą dotyczącą sposobów zapisu na dysku
>(pojedynczym, nie macierzy). Przynajmniej od momentu, gdy nie można pod
>Windowsem używać operacji niskopoziomowych.
>
>Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to sekwencyjne utworzenie n-plików i
>później wielokrotne ich powiększanie - to może spowodować wymuszenie
>fragmentacji, ale też niekoniecznie o zadaną liczbę, gdyż system
> [...]

On tworzy plik, po czym go fragmentuje, nie wiem jak, ale pewnie
korzysta z defragmentation API. Aby to działało, trzeba wyłączyć UAC,
inaczej jest błąd(tworzy pliki, ale ich nie fragmentuje).