Re: [WINNT] Co zamiast FireFoxa po XP?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Co zamiast FireFoxa po XP?
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Mon, 3 Sep 2018 00:04:37 +0200
"Sebastian Biały" news:pmc4c7$aev$1@node1.news.atman.pl

Możesz rozwinąć? Spotykałem już to słowo w różnych kontekstach, ale ten wymaga chyba troche gimnastyki.

FF z czasem został przecudowany, paski muszą pływać, animować, zakładki zrobiły się jakieś owalne, przybywają koleje wstawki, paski, ramki, przyciski do fontann i pieron wie co jeszcze, które potem trzeba usuwać za pomocą wtyczki classic theme restorer, żeby FF znowu przyzwoicie surowo zaczął wyglądać. Ja wszelakie animacje gdzie tylko się da wyłączam! Nie widzę w tym żadnego udogodnienia tylko przecudowanie i mnie to wkurza. Oczywiście obowiązkowo wszechobecny wciśnięty czarny kolor - oznaczający nowoczesność z d wzięta. Nie lubię czarnych okien i pasków. Nastała moda, że "nowoczesne" programy mają swój "zaszyty" wygląd okna, pasków, nie mogą grać na starą nutę classic windows - znaną z win98, win2k. Dla mnie do dziś FF mógłby wyglądać jak jego pierwsze wersje tak gdzieś z linii 2.x
Potem zaczęło się robić to wszystko coraz bardziej przecudowane.
Nawet trzeba było przekombinować okna ustawień, bo stare jak zwykle były złe, bo były stare.... Wkurza mnie to we wszalakich dziedzinach gdzie nie można zostawić starej szaty, czyli tego "classic". Tak jak część programów tworzonych przez miłośników od Visty w górę, które się dają instalować np na XP, bardzo często już same w sobie mają wygląd okien-pasków, pzycisków minimalizuj, maksymalizuj, zamknij, jak w win7 - czego nie lubię. Róbcie sobie, unowocześniajcie rdzenie programów, systemów tylko nie narzucajcie tych durnych "nowoczesnych" wyglądów. Ani to ładne ani praktyczne ani szybkie. W takim np. VLC pomyślano, bo ma do wyboru kilka starych wyglądów swojego okna, łącznie z najstarszymi. Bakuje czegoś takie w FF, pod tym względem PaleMoon najmniej przecudowała. Dla mnie mogą nawet cofnąć się do wyglądu win95, sympatyczny prosty wygląd, szybki w działaniu i zostawić go póki będę żył na tym łez padole w zależności ile mi tam na Górze przewidzieli. Nowoczesność z d... wzięta charakteryzuje się tym, że FF musi mieć coraz więcej wtyczek aby przypominał starą nie zepsutą wizualnie wersję. Przypomina to poprawianie życia przez ue komunikatami o cookies, RODO i innych cudach na kiju, które normalny człowiek stara się wyłączać i znowu kolejne wtyczki, dodatki. Świat zwariował! Pierdyknie to kiedyś jak starożytne cywilizacje.

Mniej więcej od czasu jak odszedł założyciel w wyniku tego, że pewnym jednostkom się w głowach coś przestawiło, to FF zaczął właśnie być taki coraz bardziej gejowaty
https://natemat.pl/97413,homolobby-w-natarciu-czyli-jak-geje-zwolnili-prezesa-mozilli-brendana-eicha-dzialacz-lgbt-to-szkodzi-prawom-gejow-i-lesbijek

Gdyby te nowe programy nie cudowały z wyglądem to sam bym brał wyścig na instalowanie coraz wyższych numerów programów. A tak trzymam się kurczowo jak najstarszych wersji programów i windowsów, które jeszcze dają radę działać, bo przecież ciągle na siłę musi być nowoczesność. Pod tym względem podoba mi się Foobar, od lat tam prawie nic się nie zmieniło. Gimbaza powie, że Foobar to g... bo ma nienowoczesny, taki paskudny wygląd....................... przez co jest nierozwojowy...................zacofany...................... A ja lubię takie właśnie surowe wyglądy.