[WINNT] Proszę o pomoc w powrocie do Win10 1709 - tablet i partycja reco

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Proszę o pomoc w powrocie do Win10 1709 - tablet i partycja recovery
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 2 Jul 2018 18:11:03 +0200
Witam serdecznie

Bardzo proszę o pomoc jak prawidłowo, nie tracąc recovery, powrócić z 1803 do 1709 na tablecie Lenovo Miix 300 oraz całkowicie zablokować migrację przynajmniej do pojawienia się wersji 19cośtam czy czegokolwiek wolnego od intensywnie wqr#@ych błędów.

Dysk i partycje są typu GPT, po kolei:
*:SYSTEM_DRV ; Capacity 260MB, Used 31,63MB, FAT32 GPT (EFI System partition)
*:              ; Capacity 16MB, Used 16MB, Other GPT (Reserved Partition)
C:Windows       ; 27GB NTFS, - tutaj jest system po prostu
*:WINRE_DRV ; Capacity 1000.00MB, used 315.54MB, NTFS GPT (Recovery Partition)

Jeżeli uruchomię po prostu instalkę z USB pewnie stracę te partycje w tym Recovery przestanie działać. Dobrze myślę?

Po nadaniu literki partycji Recovery w katalogu \Recovery\WindowsRE\ mam pliki boot.sdi, ReAgent.xml oraz Winre.wim o wielkości 316MB - pewnie to ten plik z systemem. Problem, bo data tego pliku 5 maja 2018, więc Win10 po aktualizacji zaktualizował go, aby w razie zrobienia recovery był już instalowany za każdym razem uszkodzony i zabugowany system 1803.

Jak więc to zrobić aby nie stracić możliwości recovery? Bo po prostu wyciąć to akurat nie sztuka.
No chyba że tylko tam można i tyle w temacie :(

PS. czemu chcę wracać? Natychmiastowo po aktualizacji do 1803:
- system "laguje" - kilka razy trzeba czasami dotknąć aby zareagował (np. przełączenie karty w przeglądarce); - przewijanie dotykowo w przeglądarce stron WWW to tragedia, albo po chwili przewinie albo uzna muśnięcie za kliknięcie i wejdzie w coś co było po drodze palca pod nim; - system wywala bluescreeny, np włączam w przeglądarce Edge transmisję meczu z TVP Sport i mam zrzut pamięci i restart; - system sam od siebie zamyka aplikacje; Na przykład siedzisz na Chrome, klikasz któryś raz czytając artykuły w link czy nową kartę - Windows zamyka przeglądarkę. Wskakujesz na Edge bo może problem z Chrome - to samo. Otwierasz więc po którymś razie wkurzony kafelkowe wiadomości i po kliknięciu w którąś kafelkę wszystko się zamyka. Nie ma przy tym żadnego błędu, zachowuje się jakbym kliknął [X] na oknie; - po odłączeniu klawiatury i ponownym podłączeniu w 8 na 10 przypadków przestaje ona działać a jedyną opcją jest wyłączenie i ponowne uruchomienie tabletu. W menadżerze urządzeń widać w tym momencie zdublowane urządzenia z wykrzyknikami: Kontroler systemu zgodny z HID, Urządzenie sterujące użytkownika zgodne z HID, Urządzenie zdefiniowane przez dostawcę zgodne z HID. Próba odinstalowania błędnych dubletów powoduje zamrożenie menadżera urządzeń i wtedy już wyłączenie jedynie przez dłuższe przytrzymanie Power naprawia sytuację; A ja akurat coś robię i nie chcę restartować a klawiatura fizyczna potrzebna... - nowo otwierane aplikacje czasami chowają się pod inną zamiast wyskoczyć na górę; Na początku otworzyłem ponad 20 razy transmisję pliku po BT bo nie wiedziałem że ten idiotyczny system otwiera okno na samym spodzie (w trybie tabletu nie ma paska więc nie zauważyłem, szukałem po ustawieniach systemu co jest grane); - czasami lubi sobie się odciąć od internetu po WiFi. Jesteś zalogowany do routera ale nic nie otwiera. Robisz więc restart;
- cały tablet pracuje znacznie wolniej niż na 1709
- bateria znika szybciej, w uśpieniu wytrzymuje też mniej.

Żeby nie było -czysty system plus Chrome, 7zip i Libre Office aby otworzyć dokument. Tablet używam raz na jakiś czas przeglądnąć coś na sieci, obejrzeć film z platformy Polsat GO lub podłączyć się do centralki GSM ale to jest problem jak widzę dla 1803.

Pozdrawiam

--
Irokez