Re: [WINNT] pro czy home do firmy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] pro czy home do firmy
From: Olek <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 28 Jun 2018 23:26:57 +0200
Olek <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl> napisał(a):
Natomiast zdalny pulpit jest nieużywalny, bo nie wystarczy mu przekierowanie portu na ruterze. On musi używać kilku i to losowych portów połączenia.

Od jakiegoś czasu nie korzystam z RDP, ale zawsze port 3389 wystarczał. Coś się zmieniło?

Masz rację. Windowsowemu klientowi zdalnego pulpitu wystarczy samo TCP.
Dawno nie używałem, więc może źle pamiętam, ale wydaje mi się, że linuksowy klient działał mi tylko po umożliwieniu zwrotnego połączenia UDP.
Obecnie linuksowy nie chce mi działać wcale.

Bez VPN nie podchodź.

VPN warto mieć niezależnie od tego czy korzysta się z RDP, VNC czy czegoś innego. Daje to jednocześnie dostęp do innych usług, np. przesyłania plików. Nie mówiąc już o innych komputerach w sieci lokalnej.

Zgadam się, że warto.
--
Olek