[WINNT] Problem z chronioną partycją GPT

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Problem z chronioną partycją GPT
From: "Wojtek" <Woj@pl>
Date: Mon, 2 Apr 2018 15:20:11 +0200
Mam nowy dysk zewnętrzny 2 TB (dokładnie 1862,99 GB).
Podłączyłem go do laptopa z Win XP Pro SP3 i wywołałem
Zarządzanie komputerem. Dysk jest widoczny, ale jako
Stan podaje Zdrowy (Chroniona partycja GPT).
Chciałem przydzielić mu literę, a następnie sformatować
go jako NTFS, ale po zaznaczeniu tego dysku i następnie
wybraniu w menu "Akcja" > "Wszystkie zadania" wszystkie
pozycje są szare, niczego nie mogę wybrać.

Co zrobić? Bardzo potrzebuję Waszej pomocy.

Pozdrawiam
Wojtek