Re: [WINNT] Windows 8 - Compaq CQ58 - sama naklejka?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8 - Compaq CQ58 - sama naklejka?
From: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostrada.pl>
Date: Mon, 29 Jan 2018 22:44:28 +0100
Jest na nim sama naklejka z napisem Windows 8 i cztery okienka -- żadnego
certyfikatu czy klucza.

Jak najlepiej zainstalować na nim legalny system? Spróbować odzyskać klucz ze
starego dysku (słabe szanse)? Były jakieś wersje W8 dla Compaqów, które
aktywowały się po nr seryjnym lapka?

Tak samo mam na mojej Toshibie, gdzie zmieniałem dysk na SSD. Windows zaszyty jest w BIOS i aktywuje się automatycznie. Ściągasz ISO MS narzędziem: MediaCreationTool W8.1 ze strony Microsoftu:
https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows8
Dodatkowo robisz tym narzędziem bootowalnego PenDriva.

- Ważne, PenDrive musi być sformatowany w systemie FAT32!
- przed instalacją wejdź do BIOS i ustawić bootowanie z USB
- przy instalacji dobrze jest odłączyć sieć aby nie tworzył konta Microsoftu tylko lokalne, potem włączyć aby pobierał sterowniki. - po instalacji zainstaluj drivery, jakie? a no wszystkie potrzebne ;) - poszukaj na stronie Compaqa dla tego modelu - zainstaluj WSZYSTKIE aktualizacje Win, to trochę potrwa. Po każdej partii aktualizacji sprawdzaj czy są dostępne i tak do skutku ;)

Powodzenia!

--
pozdrawiam,