Re: [WINNT] windows 10 po taniości.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] windows 10 po taniości.
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 14 Jan 2018 12:59:52 GMT
Witaj ToMasz, 14 sty 2018 w news:p3f8m4$rcm$1@dont-email.me
napisałeś/aś:

> witam
> na allegro można kupić numer z naklejki windows7, za 18zł
> (sprzedajacy ma dziesiątki pozytywów). teoretycznie można na takiego
> windowsa zainstalować win 10 - i mamy dożywotni system operacyjny.

Jeśli w7 się aktywuje na takim kluczu, to dlaczego by w10 nie mógł?
Choć darmowy update chyba jeszcze niedługo.
> czy to zadziała?

Zależy na kogo ma zadziałać? Wygląda na to, że pełno ludzi to kupuje i
wydaje mi się, że ze względu na to że otrzymają FV na firmę. Kogo może
obchodzić legalność oprogramowania w firmie? US? Policję? I czy się
"nabierają"? Sam się zastanawiam.
O ile db pamiętam warunkiem legalności licencji było spełnienie 2 z 3
warunków: nośnik, rachunek, naklejka z kluczem. Dziś są cyfrowe
dystrybucje, naklejki z kluczem też już chyba poznikały, więc nie wiem
jak to jest. Tyle się chyba zmieniło, że przez/dzięki UE taka
odsprzedaż licencji jest legalna.
Kiedyś czytałem o takim jednym dużym z Allegro - sprzedawał klucze
wzięte z MSDN, a naklejki kupował na jakimś Aliexpres.
Jeden gość po zakupie na alle zadzwonił do MS, gdzie dowiedział się że
klucz jest trefny - napisał do sprzedawcy, który od razu oddał mu kasę.