[WINNT] Thumbs.db

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Thumbs.db
From: Animka <animka@tonieja.wp.pl>
Date: Tue, 5 Dec 2017 00:14:13 +0100

Jak się pozbyć tworzenia przy skopiowaniu zdjęcia (np. na pulpit) Thumbs,db?
Nie pasują mi te sztuczki zalecane. Ja chcę miniatury. Poprzednio jakoś mi sie udało to ustawić (już nie pamiętam jak), a teraz znowu Thumbs.db wyskakuje.

Mam skopiowaną taka poradę,  ale to nie działa w Windows 8.1:

Niestety Windows XP w wersji Home Edition nie został wyposażony w edytor Zasad grupy. Istnieje jednak możliwość wyłączenia buforowania miniatur poprzez Edytor rejestru.

1. Uruchom Edytor rejestru.

2. Przejdź do klucza [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced].

3. Wyszukaj i zmodyfikuj znajdującą (jeżeli jej nie ma, utwórz ją) się tam wartośc typu DWORD o nazwie "DisableThumbnailCache" na 1.

Po wyłączeniu tej funkcji, możesz wyszukać i usunąć ukryte, już utworzone pliki Thumbs.db.

--
animka