Re: [WINNT] Instalacja Office 97 na Windows 10 Pro x64 - da siÄ™?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja Office 97 na Windows 10 Pro x64 - da siÄ™?
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Wed, 20 Sep 2017 09:41:59 +0200
W dniu 2017-09-20 o 08:20, Grzegorz Niemirowski pisze:
Marcin G. <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> napisał(a):
Ale po co instalować ponad 20-letni zabytek? Jeśli naprawdę musisz, to postaw maszynę wirtualną z XP.
Po to, że jest taka potrzeba.

Super informacja, na pewno ułatwi innym pomoc Tobie.

Akurat go rozumiem. Format .doc jest zamknięty, nie podali specyfikacji - zostawiając wszystko sobie. Efekt jest taki, że teraz office nie potrafi poprawnie otworzyć swoich starych dokumentów. Mam przypadki kiedy formatowanie było ok na starszych wersjach, a teraz na nowszych rozwala formatowanie. Zresztą "Word" nigdy nie był dobrym edytorem tekstów. Upowszechnił się bo "wszyscy" zaczęli uważać go jako standard. Dlatego dokumenty przesyłam zazwyczaj w dwóch formatach .doc, .pdf.

Dygresja.
Nie jestem znawcą w dziedzinie (DTP). Powiedzmy, że "przepisywałem" sporo prac magisterskich. Materiały źródłowe, pliki z (wypocinami - bo inaczej się tego nazwać nie da) trzeba było ręcznie klepać (copy & paste) odpadało. Po włączeniu widoku znaków (sterujących) zamiast właściwego tekstu widziałem mrowisko. Zwykłe 'center' robione spacjami :)

Wirtualka z XP odpada, bo nie mam wolnej licencji na XP. Pytanie było o instalację na Windows 10.

Ale jak widzisz na najnowszym Windows 10 nie działa. A nawet jak zadziała, to może przestać. Więc napisz po co Ci ten zabytek. Może wystarczy LibreOffice? Jak już musi być 97, to może wirtualka z Linuksem i Wine. Lub ReactOS.

Działanie MS jest celowe? (pytanie retoryczne) :)

--
Artur

<Pop. w WÄ…tku] Aktualny WÄ…tek [Nast. w WÄ…tku>