Re: [WINNT] Total Commander - jak zbiorczo usunąć z nazw plików 6 pierws

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Total Commander - jak zbiorczo usunąć z nazw plików 6 pierwszych znaków?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Fri, 1 Sep 2017 01:48:58 +0200

Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości news:59a89658$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...
Coś mi źle się zapisały (gdzie tkwił błąd? To już nie ważne, po
ptokach!). I na początku każdego pliku *.mp3 jest zbędny dopisek:
MP3 -
 razem z dwiema spacjami to 6 znaków. Jak skłonić Totalnego, aby mi je
usunął? Wiem, że trzeba zapewne użyć "znaków-blanków", i podejrzewam,
że, wg starej konwencji, powinny to chyba być pytajniki. Czyli zakładam,
że polecenie powinno mieć taką postać:
??????*.mp3 —> *.mp3
Czy tak? Bo jak pobłądzę, i Totalny źle zrozumie, to mi z tych (ważnych)
nazw usunąć może więcej, niż chcę! Pomóżcie!

Już objaśniam.
Zaznacz wszystkie. Rozumiem, że wszędzie jest to te 6 znaków na początku?
To bardzo prosto.
Po zaznaczeniu, wywołujesz narzędzzie masowej zamiany nazw (wbrew pozorom, bardzo dużo umiejące) skrótem CTRL-M. Pojawi się okienko, gdzie będziesz mieć w lewym górnym rogu coś, co nazywa się Matryca zamiany, na zrzucie wskazuje to kursor.
https://images82.fotosik.pl/778/8ecc6c8a26f59d39.png
Edytujesz [N], robisz z tego [N7-], co oznacza, że nazwa po zamianie będzie od siódmego znaku, pierwsze sześć zostanie zatem ucięte.
Zatwierdzasz, zrobione.
Zanim zatwierdzisz, na dole masz listę, jak jest przed i jak będzie po zamianie, możesz przed zatwierdzeniem dowolnie edytować filtry, aby uzyskać satysfakcjonujący wynik. Uwaga - wielkość liter ustawiających filtry ma ogromne znaczenie! Nie wstaw małego "n" w miejsce duzego "N", bo się skiepści - małe "n" oznacza, że nazwa wystąpi razem ze ścieżką dostępu, liczba działa tak samo, jak przy "N" dużym. To narzędzie ma dużo, dużo większe możliwości, np. uciąć nie pierwsze, ale ostatnie N liter z nazwy.
No jak, nie było tak strasznie, co nie? :))

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.