Re: [WINNT] Sprawdzenie spójności

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Sprawdzenie spójności
From: grapeli23 <grapeli23@googlemail.com>
Date: Thu, 20 Jul 2017 13:59:19 -0000 (UTC)
Dnia 20.07.2017 EZ <no@spam.com> napisał/a:
> Nie chcę tutaj i tera zaczynać dyskusji nad wyższością...
> Miałam Linuksa Minta 17 na tym laptopie, ale był to drugi z posiadanych
> wtedy komputerów, obok stacjonarnego z Windows. Teraz mam tylko
> laptopa i chcę mieć na nim (legalne) Win XP.
>[...]

Różnica między tymi systemami jest kolosalna.
Twój (Win Xp) nie ma już dawno wsparcia bezpieczeństwa od producenta,
jak i sam jego rozwój zakończył się na (Service Pack 3) wieeeki temu.

Większość dystrybucji Linuksa zapewnia jedno i drugie.

Dla przykładu korzystam z chłamu w postaci Aristo Smart 350V. Rok
produkcji 2006.
Oficjalnie miał wsparcie pod Win XP (32-bit). Nieoficjalnie była jeszcze
możliwość korzystania na nim z Visty. Tyle i tylko tyle.
O wsparciu pod 64 bitowe Windowsy to nawet nie ma co marzyć.
Gdzie Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Windows 10 Redston
czy jakoś tak. Ni ma. Wypchaj się.

Windows Xp to system straszliwie ułomny. Jego największą wadą jest
ścisła integracja kalekiego Internet Explorera. Nie sposób jego się
pozbyć. System rodziału uprawnień, to jedna farsa, kończy się ona na
jednym użytkowniku = Administrator. Pomysły na rederowanie fontów w
kernelu ostatecznie zostały zarzucone w win 10, itd, itd.

Zainstalowany na nim Arch Linux x86_64 uruchamia się w 20 sekund.
Windows Xp w 65s. Arch po starcie zajmuje mi 80MB RAM. Windows Xp - 450
z 1GB. Google Chrome mam w wersji - 61.0.3159.5 (Oficjalna wersja) dev
(64-bitowa). Pod Win Xp Chrome 49, itd.
Mplayer, MPV odtwarza filmy FullHD 50,60fps w x264, VP9 z obciążeniem
mniejszym jak 50%. Pod Win Xp SMplayer dławi się przy tak dużym frame
rate i rozdzielczości, radzi sobie z HD.

Róznica między Microsoftem a Linuksem jest ogromna. M$ porzuca wsparcie
dla Atomów z 2013 roku w Windows 10. Linuks do dziś zapewnia wsparcie dla
procesorów wyprodukowanych w 1993 roku.
https://marc.info/?l=linux-kernel&m=149977346224868
https://git.kernel.org/pub/scm/linux/kernel/git/torvalds/linux.git/commit/?id=2b976203417cf033079e0be30cae5f41d88e385e