Re: [WINNT] Zatrzymanie/uruchomienie usługi w Windows 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zatrzymanie/uruchomienie usługi w Windows 7
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 31 Jul 2017 23:37:25 +0200
W dniu 2017-07-31 o 20:07, Grzegorz Niemirowski pisze:
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):
Tak, bo niby Win10 miało być bezpieczniejsze.
A teraz u klientów czasem widuję batche z zawartością w rodzaju
"psexec -u admin -p password program.exe".
Tak to wygląda bezpieczeństwo wg debili z M$ :(

MS im kazał hasło w batchu zapisywać? Gdzie konkretnie masz tę debilność
MS?

Nie szukałem zbyt intensywnie rozwiązania, bo nie ja te komputery obsługuję. Tylko klientom zgłaszałem problem.

Czy jest możliwość uruchomienia programu exe (skompilowanego przez Visual Studio) z podniesionymi uprawnieniami z poziomu zwykłego usera? Jeśli się go próbuje uruchomić przez runas /savecred, to zapisuje uprawnienia. Ale później znów drze pysk, że nie może się uruchomić z zapisanymi poświadczeniami.

Niestety, nie pamiętam szczegółów - sytuacja z jakiegoś listopada 2016.
Ale mogę doświadczenie powtórzyć - wiem, u którego klienta był problem, chyba, że podasz Ty (albo ktoś) jakieś inne rozwiązanie.

--
Pozdrawiam.

Adam