[WINNT] M$ nie lubi M$...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] M$ nie lubi M$...
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Wed, 14 Jun 2017 16:29:00 +0200
Hej!
Sytuacja następująca:
Osoby dramatu:
Dell D830, czyli klaptop. Karta WiFi Intel 4965AGN
Nokia ch..nia...Lumia 925, LTE(?) Plus GSM
Windows 7 (dwie różne instalacje)

Widzowie: (uczestniczący w spektaklu)
Windows XP
XP-Mini z pakietu HBCD (na tamtym Dellu)
Dell M4400 z kartą WiFi Link 5300
Alcatel Pixie 3 (4.5) HSPA T-Mobile

Prolog:
Brat mi się poskarżył, że nie może sobie netu udostępnić z Lumii, bo mu się wyp...la na niebiesko.
0xD1 (zmienne,0x00000002,0x00000001,zmienne) Plik zapodany netw5v32.sys.
Faktycznie. Jest problem.

Akt pierwszy:
Zestawiam sytuację, jaką mi brat przedstawia, potwierdzam istnienie problemu. Z pozostałymi sieciami (zarówno moim głównym UPC, jak u Wi-Free), łączy się prawidłowo.

Akt drugi:
Instaluję najnowsze sterowniki do karty.
Powtarzam sytuację z aktu pierwszego, powtórzyła się w całości.
Próbuję odinstalować stery i założyć te od XP, protestuje i nie wstaje (instalator), tak leży, ale system działa, instalka sterów zgrana czeka na rozwój sytuacji.
Ponownie zakładam stery ze strony. Sytuacja znów się powtarza.

Akt trzeci:
Uruchamiam Mini-XP z pakietu HBCD i zadaję uruchomienie WiFi.
Próbuję z mojego głównego WiFi (Wi-Free nie da się w mini-XP ustawić ze względu na inny sposób autoryzacji, którego zestaw z MiniXP nie obsługuje) Strony wchodzą. Przełączam na Lumię - nie wywala się, ale strona Google nie odpaliła, nie czekałem jednak, nic się nie wywróciło.

Akt czwarty:
Ze swojego DELLa, na XP, łączę się z Lumią, strona odpala, Speedtest idzie ok. 6/1, zero problemów.

Akt piąty:
Próbuję odpalić tamtego Della w trybie awaryjnym z siecią. O, jest połączyło, odpalam przeglądarkę, przez ok. 2 sekundy nawet pokazała się strona i jeb, problem znów wystąpił. Ale tym razem widać było, że jednak Lumia umie dać neta DELLowi brata. Na przybudówkę odpalam neta ze swojego T-Mobile i udostępniam tamtemu DELLowi, kuśwa, strony wchodzą, speedtest powolny, bo ok. 1.6/1.2, ale idzie. Nic nie wypadacza, nic nie skwierczy...

Epilog:
Problem wystąpił wyłącznie, gdy Lumia, miała udostępnić neta DELLowi brata. Inne układy działały dobrze. Wykluczyłem nawet sytuację, że transfer danych wyłączony przez opa powoduje zapętlenie routingu - połączenie szło, zresztą w trybie awaryjnym przez chwilę zadziałało.

Po spektaklu:
Czy mam jakąś szansę rozwiązać tę sytuację?
(Żeby net brany z Lumii nie wywalał systemu na D1)
Dlaczego tylko ten układ powoduje problemy, a inne chodzą?
Sterownik instalowałem dokładnie z miejsca, z którego powinienem...

Brat ma spróbować zmienić układ karta-aparat i spróbować wtedy, czy system także się wywali na niebiesko. Trochę dziwne, aparat M$, system M$, a się gryzie. Uszkodzenie pamięci raczej to nie jest, bo inne rzeczy chodza dobrze. Ostatnie, co pamiętam, jaki tego typu problem w połączeniu z netem, to problemy błędnej obsługi uszkodzonych pakietów, w niezaktualizowanym Windows2000, potwierdzam, bo i mnie to dotknęło. Czyżby twórcy sterowników do karty, nie przewidzieli czegoś, co może się pojawić w pakietach?

Jako kolejną próbę zorientowania się w wadze problemu chciałem zamienić nasze karty, obie są o podobnych parametrach, nawet zlącz antenowych tyle samo, a jakby bratu ruszyło, to ja jakoś bym sobie "zwalczył" tę jego kartę. Chcę jeszcze przeszperać zasoby, bo gdzieś mi się kilka małych kartek WiFi szlaja w szufladach, zamierzam doprowadzić to do końca. Choć wolałbym Linuxa położyć... ale jeszcze nie teraz. Może z inną kartą problem ustąpi? Niestety, nie dane mi było tego spróbować, karty leżą troche za głęboko, ten tego, a brat już nie miał więcej czasu, następnym razem spróbujemy.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.

  • [WINNT] M$ nie lubi M$..., HF5BS <=