Re: [WINNT] Odwolanie do nieistniejacego konta

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Odwolanie do nieistniejacego konta
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Tue, 11 Apr 2017 14:49:48 +0200

Użytkownik "Roman Tyczka" <noemail@because.no> napisał w wiadomości news:1et1xer9bnngf$.dlg@tyczka.com...
Jeśli chodzi o awarię dysku to jest to losowanie bez zwracania. Z każdym
dniem pozostaje mniej losów wśród których jeden jest trafiony, czyli
codzienne odejmujemy jeden od liczby w mianowniku.

W ten model nie pasują dyski, które padły po miesiącu używania ani te,
które od 15 lat działają 24/7 :-)

A ja myślę, że pasują doskonale. Po prostu, przy dużej zapewne puli, przy jednych los trafisz już zaraz, a przy innych długo, długo nie. A losowanie zaczyna się nie za miesiąc, nie za rok, tylko już w momencie włączenia dysku i każdy nasz i dysku ruch, to kolejny los. Mając pecha, można los wygrywający wyciągnąć za pierwszym razem. A majac szczęście, przez te 15 lat, cały czas wyciągać będziemy losy puste i niektórzy prędzej po 20 latach wystawią komputer na fajans, niż cokolwiek w nim padnie. Nie widzę więc sprzeczności. Inna sprawa, jak duża jest pula i jak często będziemy losować. Także takie tam, jak mocny jest łańcuch... Zresztą, te dyski 15 lat, to bardzo możliwe, że coraz więcej jadą na sektorach zapasowych, które kontroler sobie przemapowuje w locie, więc jeśli nie odczytamy SMART, albo nie wiem, czy nie dogłębniej, to się nie dowiemy. Ale jeszcze tych sektorów jakąś pulę mają, więc pewnie jeszcze kilka lat pociagną. Jak się określiło - każdy ruch to kolejny los, być może wygraną na razie jest "strzeliło w sektor <xxxxxx>, trafiony, zatopiony, przemapowany", jeśli dał się odczytać, to może został przepisany na pozycję zapasową. Słychać to jako dodatkowe kliknięcie pozycjonera i nieznaczne spowolnienie dostępu do danych - bo ruch pozycjonera trochę trwa. Gorzej, gdy strzeli w sektor zerowy i nie ma już wolnych przemapowań, pół biedy, gdy dysk stanowi część zestawu, która nie wymaga istnienia sektora MBR/GPT, bądź pozwoli ominąć problem z nim, wystarczy wtedy oznaczyć w MFT jako be i da się jechać dalej. Ale jak nie ma tego czym zastąpić, to tylko dzieciom do zabawy (albo mnie, chętnie przyjmę) :), lub jako przycisk do papieru.

(C) Kabaret Neo-Nówka.