Marek <trele@fele.pl> wrote:
> W dniu 2017-03-22 o 12:20, Piotr B. [pb2004] pisze:
>> Marek <trele@fele.pl> wrote:
>>
>>> W otwartym oknie na liście dysków nie widzę żadnego dysku, w kolumnie
>>> tabelki "Dostępne dyski" jest tylko napis "Trwa wyszukiwanie...".
>>> Natomiast w dzienniku systemu Windows, w grupie "Aplikacja" jest
>>> zgłaszany błąd:
>>
>>> "Błąd Usługi kopiowania woluminów w tle: Błąd wywołania procedury
>>> w Dostawcy kopii w tle {b5946137-7b9f-4925-af80-51abd60b20d5}.
>>> Szczegóły procedury: IVssSnapshotProvider::IsVolumeSupported()
>>> failed with 0x8000ffff [hr = 0x8000ffff, Katastrofalny błąd.]."
>>
>> Winny jest najprawdopodobniej któryś zamontowany wolumin/partycja. Nie
>> masz jakich nietypowych zamontowanych partycji np. Truecrypt itd?
>>
> Od czasu upgrade'u z Win 8.1 (około 2 miesiące temu) nie mieszałem
> nic w partycjach, zresztą opisywany problem nie istniał jeszcze
> z miesiąc temu.
Jak nazwa funkcji wskazuje przy sprawdzaniu czy wolumin jest obsługiwany
następuje krytyczny błąd.
> Zapomniałem dodać, że identyczny błąd miałem na innym komputerku
> (takim małym z odczepianym ekranem), ale nieupgrade'owanym. Ponowna
> instalacja rozwiązała problem.
To znajdź punkt wspólny tych dwóch komputerów. Przypadkiem nie miały
np. tego samego rootkita^Mantywirusa lub innego oprogramowania
instalującego swoje dziwne sterowniki związane z odczytem z dysków?
> Na lapku, z którym jest problem, ponowna instalacja systemu to
> ostateczność, bo miałbym dość sporo programów do instalacji, więc
> liczę na jakieś rozwiązanie lite'owe.
Wkrótce wyjdzie Windows 10 1703 więc może upgrade naprawi sytuację.
--
Piotr Borkowski
|