[WINNT] Windows 10 Pro x64 + VMWare Player 12.5.2 x64 = zonk

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 10 Pro x64 + VMWare Player 12.5.2 x64 = zonk
From: Tomaszek <tomaszek@tomaszek.org>
Date: Wed, 8 Mar 2017 08:22:12 +0100
Jest sobie laptop Asus P2540 P2540UV-DM0040R. Ma preinstalowany(obraz systemu) przez producenta Windows 10 Pro x64. Wszystko to chodzi ładnie i pięknie, wszystkie aktualizacje grzecznie pobrane, system w pełni aktywowany. Wszystko to ma niecały tydzień, więc jest świeże, system nie ma syfu.Nie ma konfliktów sterowników, błędów itp. Docelowo na tym lapku miał stanąć VMWare Player 12 x64 i Windows XP Pro x86. (z pewnych powodów musi być emulowany Windows XP x86)
Ale jest zonk

VMWare Player instaluje się bez problemów, pobiera VMWare Tools(pakiet sterowników maszyny wirtualnej). VMWare korzysta z napędu gospodarza, w którym siedzi płytka z oryginalnym Windows XP Pro x86. Zaczyna się instalacja, która trwa... 3 godziny!!! Obciążenie CPU obydwu maszyn(hosta i wirtualnej) sięga kilku do kilkunastu procent, dysk prawie nie pracuje, a chodzi straaaaasznie wolno...

Postawiłem u siebie na kompie Windows XP Pro na tym samym VMWare(VMWare Player 12.5.2 x64 - ten sam program instalacyjny) i z tymi samymi, domyślnymi ustawieniami. Instalacja trwała ok.40 minut i wszystko działa normalnie.

Dodatkowe info i co już zrobiłem jak pojawił się problem(niekoniecznie w tej kolejności):
- instalacja całości bez sieci (wyłączone karty sieciowe w hoście)
- instalacja z obrazu płytki, a nie z nośnika fizycznego
- włączone/wyłączone: opcje Intel VT-x - bios
- włączone/wyłączone: opcje Intel VT-x - VMWare
- włączone/wyłączone: PAE/NX - VMWare
- włączone/wyłączone: Disable acceleration for binary translation - VMWare
- włączone/wyłączone: akceleracja 3D - VMWare
- włączone/wyłączone: obsługa dźwięku, kart sieciowych

Jakieś sugestie? (laptopa będę miał z powrotem w swoich łapach w niedzielę 12 marca) Nie mam już pomysłów.... :( Podsuńcie jakiś trop, choćby najbardziej absurdalny;)

Postawiłem tymczasowo Virtual Box 5 i chodzi to szybko, ale... nie ma wsparcia dla Direct3D, a Autocad 2008 x86 wywala się na większych projektach bez tego. Uprzedzam pytania: 32 bitowego Autocada nie da się postawić na systemie x64 :-/ Sprawdzone doświadczalnie(komunikat na samym początku, że wersji 32 bit nie można zainstalować na systemie 64 bit)

--
t0maszek

  • [WINNT] Windows 10 Pro x64 + VMWare Player 12.5.2 x64 = zonk, Tomaszek <=