Re: [WINNT] Windows 7 Home Premium OA

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 7 Home Premium OA
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Wed, 15 Feb 2017 18:20:20 +0100

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:o81a8q$ahu$1@usenet.news.interia.pl...
Tyle, że za prądnicę może robić OIDP silnik szczotkowy. W wentylatorach PC są raczej inne, zresztą chyba wielo-biegunowe. One to chyba tylko jakieś mili-Volty będą generować.
Aż muszę sprawdzić.

Każdy zrobi, gdzie masz choćby szczatkowy magnetyzm, dlatego też np. upchasz auto bez magnesu w prądnicy. Gorzej z alternatorem, czyli prądnicą prądu przemiennego.

Wstyd trochę się przyznać, ale w silniki elektryczne się nie zagłębiałem, pomimo, że miałem z nimi trochę do czynienia. Ale przynajmniej odróżniam (dla 3-faz.) podłączenie w trójkąt od gwiazdy ;)

Jeszcze tak takie aspekty... zasadniczo, silnik, jak i prądnica, często jest maszyną odwracalną. Prądnica z Syreny też, jednym z testów jest jej zapuszczenie jako silnika, ma się ladnie kręcić i 7 amperów brać.

A stare kompy miały tylko wentylator w zasilaczu - ale to już OT.

Już od 486 w niektórych było.

Zasilacze od XT miewały wentylatory. A w AT (286) chyba w większości.

Ah, faktycznie, nie tu spojrzałem... miały. W '91 miałem XT w robocie, jak najbardziej, szumiał w nim wiatrak zasilacza.

Tak kilka dni temu przeczyściłem serwerek TS100. Na szczęście już był
na emeryturze, tylko brał prąd. Po ponownym włączeniu dziad jeden
przyczepił się, że bateria w kontrolerze LSI słaba, i zmienił write-true

... dać nową?

Przydała by się :)

Rozumiem, że nie jest to 2032, do nabycia w pierwszym napotkanym kiosku?

na write-back. A może na odwrót: zawsze mi się to myli ;)

Mnie, po kilkunastu latach w telekomunikacji, nadal logicznie myli się
tranzyt z tandemem... Nie chodzi tu o rower, tylko o rodzaj współpracy
miedzy centralami telefonicznymi, biorę to więc formalnie i tak sobie z

Ja to tylko Strowger przez rok, w OC jak byłem zamiast w wojsku. Centrala miejska wtedy siedziała na krzyżówce. Ale nie było ani wiele

PC, czy K66? W Krakowie i Łodzi także ARF102, a w Pile (na pewno) i w Lesznie (być może) K65 (Zagadka - skąd litera K w oznaczeniu?). PC miała kilka odmian, 1000C miejska, LNI uniwersalna miejsko-międzymiastowa, oraz GCI międzymiastowa w pełni 2-torowa. K66 miała 3 odmiany, w .pl na pewno odmiana 0, oraz być może 1, mogli dać w Łodzi ze względu na stare centrale tam podówczas działające. Nie znam zastosowania K66 w wersji 2. Tak z ciekawości, jaja kobyły tak podpytuję, odpowiedź niekonieczna :)

czasu, ani możliwości, aby poznać dogłębnie - zresztą i tak mnie czasem "wynajmowały" inne jednostki wojskowe, bo potrafiłem naprawić wybieraki lub sprawdzić tor.

A jak życie potrafiło pokazać, czasem mały diabełek w szczegółach, raz babce na przełączalni niechcący odciąłem linię, bo odkurzałem kros i włosek z pędzla wlazł między sprężyny probiercze. Włos usunąłem, babka odzyskała łączność. Gdyby nie chuj^H^Hałowe materiały i części zamienne do wybieraków (32AA/AB) to były by to centrale nie do zdarcia, ludzie z CA Muranów-1, Warszawa 31xxxx, skarżyli się, iż nieraz od razu z fabryki, wybieraki trafiały na warsztat, gdyż już fabrycznie przychodziły rozpieprzone... Nie ukrywam, gdyby uruchomiono takiego starocia (podobno w Norblinie w muzeum stoi/stał), to bym poszedł za najniższą krajową. I dbałbym o to, jak o swoje.

tym radzę. Więc spoko, to lekarzowi nie może się śledzona z sercem
pomylić, czy rak ze sraczką... Ale jak się katar pomyli z
przeziębieniem, to raczej nie tragedia :)

W każdym razie matryca teraz działa wolniej.

...ale bezpieczniej? Jaki RAID masz, tak z ciekawości?

Półka tylko na 4 szt. SAS/SATA Hot-Swap, obsadzona 4x256GB SATA w RAID5.
Na maszynce siedział Win2003 srv i SQL2008.

Ja się jedynie bawiłem w matrycowanie wbudowane w system, czyli 2 woluminy zgrupowane w jeden zestaw, tak z ciekawości bardziej. Muszę zobaczyć, czy upaskuję dwa dyski 2TB z tabelą MBR, bo o GPT to nawet nie pytam... Szczególnej róznicy w szybkości nie widziałem, ale to może dlatego, że dyski i tak już zbliżały się do wieku emerytalnego.

Jakoś "nie lubię" RAID10, zawsze wolałem RAID5 lub RAID6. Jak możliwości pozwalają, to kładę jeszcze dysk zapasowy, czyli Hot-Spare.

Poczytałem sobie o różnych RAIDach i rzeczywiście, dyszka niespecjalnie przedstawia się szczególnymi zaletami nad wadami swymi. A gdzieś mi się jeszcze powinien w szafie kurzyć taki kontroler, jak DC690B, z "zaaajedwabistymi" możliwościami - max 4GB per dysk :) A pamięć... 4 krótkie SIMMy, zajedwabistość, antyk, kupiłem jeszcze w zeszłym wieku i jakoś nie wykorzystałem, choć podpiąłem i nawet ruszył. Do tego port głośnika :) aby piszczeć... wróć, raczej pierdzieć, gdy coś się działo. Czy Twój kontroler ma port głośnika? :) Nie bardzo miałem jak wypraktykować, "szto słuczitsja", gdy przypnę mu jakiś większy dysk, niż może :) Nie pamiętam, jaki RAID oferował.

(C) Kabaret Neo-Nówka.