[WINNT] Udostępnianie internetu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Udostępnianie internetu
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Sun, 5 Feb 2017 22:49:22 +0100
Jest sobie komp, który otrzymuje internet poprzez WiFi (karta PCI, antena zewnętrzna, adres 192.168.1.x). Udostępniany jest internet WiFi. Karta LAN ma ustawiony adres ip 192.168.0.100 (co jest mało istotne). Drugi komputer łączony jest krosowanym kablem sieciowym (bezpośrednio).
Na komputerze z WiFi jest firewall Comodo. Wszystko funkcjonuje.

Ostatnio do zabawy dostałem Nokia Lumia 635. Nie było za bardzo jak podpiąć go do internetu bez używania danych pakietowych. Wygrzebałem gdzieś z szafy
stary router LiveBox Sagem 3202 TP (taki podobny do książki).
Podpięcie kablem sieciowym zwykłym: karta LAN kompa z WiFi <-> gniazdo LAN routera.Było trochę zabawy z przestawieniem routera na 192.168.0.x, ale poszło. Tak więc pula adresów jest taka jak wcześniej przy łączeniu kablem.

Komórka i inne urządzenia łączą się z routerem dostając adresy z puli 192.168.0.x, ale inernetu nie ma. Sprawdzałem różne kombinacje na routerze, WiFi - otwarta, WPA, WEP, firewall on/off. Nic. Okazało się, że po wyłączeniu Firewall'a na kompie z WiFi internet się pojawił.

O co tu może chodzić. Sieć 192.168.0.x jest zdefiniowana jako zaufana. Usunąłem nawet globalne reguły blokujące, ale nic to nie dało. W logach FW (Zdarzenia systemowe) mam zapisy tego typu z różnych adresów i portów 80, 443:

Aplikacja:      Windows Operating System
Czynność:       Zablokowano
Kierunek:       przychodzący
Protokół:       TCP
Źródłowy IP:    192.168.0.73
Port źródłowy:  49167
Docelowy IP:    31.13.92.10
Port docelowy:  443

Tu akurat nie łączy z facebook'iem po HTTPS.

Tylko nadal nie wiem co Comodo rozumie przez 'Windows Operating System'?
Może ktoś coś podpowiedzieć, jak poszukać problemu, jak usunąć?

--
Artur